Witryna zrealizowana dzięki:

Relacja z obozu żeglarskiego – Mazury pod Żaglami 2017

Pod koniec sierpnia Klub Żeglarski wyruszył na kolejną wyprawę. Tym razem żeglowaliśmy po przepięknych Wielkich Jeziorach Mazurskich. Zaczynaliśmy w Giżycku, gdzie w sobotę wieczorem zaokrętowaliśmy się na dwóch jachtach Antila 27. Następnego ranka popłynęliśmy przez Kisajno i Dargin na północ, w kierunku Sztynortu. Dalej przez jezioro Mamry i Święcajty do małej miejscowości na wschodzie – Ogonki. Udało się również zwiedzić poniemieckie bunkry w Mamerkach, gdzie podczas II Wojny Światowej znajdowała się Kwatera Naczelnego Dowództwa Wojsk Lądowych III Rzeszy. Dopłynęliśmy również do Węgorzewa. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o piękną bindugę Zimny Kąt, przeszliśmy Łabędzim Szlakiem i przez kanał na Niegocin. Ostatniego dnia odbyły się na jeziorze Jagodne wielkie regaty naszych załóg, które zdecydowanie wygrała załoga „Profesora”. Byliśmy również na zlocie mazurskich old-timerów, który odbywał się w ostatni weekend sierpnia w naszym porcie macierzystym. Można było podziwiać piękne żaglowce z „Biegnącą po Falach” na czele.

Tegoroczny rejs był świetnym wydarzeniem. Przerobiliśmy chyba wszystkie warunki pogodowe, od pięknego słońca i zerowego wiatru, aż do ulewnych deszczy, burz i wiatru w okolicach 6! st. w skali Beauforta. Każda z załóg podzielona była również na 3 wachty, które codziennie zmieniały się obowiązkami, gotowanie, klar i sterowanie. To była świetna szkoła życia, a z pewnością świetna szkoła sztuki żeglarskiej. Do zobaczenia w przyszłym roku, na kolejnym rejsie, a gdzie? To będzie niespodzianka…